İzleyiciler

29 Kasım 2013 Cuma

10 DAKİKADA PİŞEN ISLAK KEK

İnternetten tarifi gördüğümde inanamadım denemek istedim...Biraz da kendi ilavelerimle pişirdim ...Çok güzel kabardı ...
KEK İÇİN MALZEMELER

  • 3 adet yumurta
  • 1-1.5 su bardağı şeker (isteğe bağlı)
  • 1 su bardağından biraz az sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • 3 kaşık kakao
  • 1 paket kabartma tozu ve vanilya



SOS İÇİN MALZEMELER
  • 1 su bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı şeker
  • 2 çorba kaşığı kakao
    Ben sütü iki su bardağı, şekeri de 4 çorba kaşığı yaptım..

HAZIRLANIŞI
Öncelikle 1 bardak süt, 2 kaşık şeker ve 2 kaşık kakaoyu bir kaba koyup 1-2 dk.ocakta şeker eriyinceye kadar ısıtın ve bekletin.(ben sosunda çiğ yumurta sevmediğim için sosunu ayrı yapıyorum).
Keki için yumurtaları ve şekeri mikserin hızlı ayarında beyazlaşıncaya kadar çırpın. Daha sonra yağ ve sütü ekleyerek çırpmaya devam edin. En son un, kakao, kabartma tozu ve vanilyayı birlikte bir kapta eledikten sonra sıvı karışıma ilave ederek düşük ayarda biraz daha çırpın. Mikrodalga fırına sığacak bir kabı yağlayıp (kenarlarının biraz yüksek olmasını tavsiye ederim) içine karışımı boşaltın. Mikrodalgayı en yuksek ayarda 7 dk.ya ayarlayın. Süre dolduktan sonra kontrol edip pişmediyse 1 dk.daha pişirin.Ben toplam 10 dakika pişirdim...Çünkü inanamadım bir türlü bu kadar kısa sürede pişeceğine ... Fırından çıkan sıcak kekin üstüne hazırladığımız sosu döküp dilimleyin. Soğuk ya da sıcak olarak servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun.
SOS DÖKÜLDÜKTEN SONRAKİ HALİ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder