İzleyiciler

16 Kasım 2013 Cumartesi

BENİM AŞUREM

EVDE PİŞİRMEYİNCE DOYULMAZ KOMŞUDAN GELENLE ...
Güzel dinimizin güzel adetlerinden...Her yıl Muharrem ayında mutlaka pişiririm...3-5 komşuya verip çoluk çocuk yediğimiz zaman daha doğrusu aşure tenceresi evde kaynadığı zaman huzurlu hissederim kendimi...Komşudan gelenler de çok kıymetlidir az olduğundan doyulmaz bir türlü..Doymak için pişirmek lazım evde ...MALZEMELER
600 gr Buğday
500 gr kuru fasulye
500gr nohut
500gr kuru üzüm çekirdeksiz
300 gr kuş üzümü
300 gr kuru incir
300gr kuru kayısı
10 su bardağı şeker
kabuk tarçın
karanfil
Portakal kabuğu az miktarda minik doğranmış
 50gr dolmalık fıstık
SÜSLEMEK İÇİN
Badem
Ceviz
Fındık
dolmalık fıstık
Nar
Toz tarçın

YAPILIŞI:
Buğday akşamdan yıkanıp sıcak su içinde bir taşım kaynatılıp tencerenin kapağı kapanır ..Sabaha kadar açılması için bekletilir...Yine akşamdan nohut ve kuru fasülye ıslatılır ...Sabah açılan buğdayın üstüne sıcak su ileve edilerek özdeşleşene kadar pişirilir ..Buğday pişerken ben bir yandan kuru fasülyeyi ve nohudu düdüklüde ayrı ayrı pişirip süzüyorum...
 Koyulaşıp iyice pişen buğdaya , nohut ve fasülyelerle buluşturuyorum büyük aşure tenceremde ...Tekrardan bu şekilde kaynatıyorum...Bu arada kuru meyveleri hazırlayıp onları da tencereye koyuyorum ..
 Biraz daha kaynayınca da şekerini ilave ediyorum..Şekeri birden değil de tadına baka baka koydum içine ..Hatta kızıma da baktırdım tadına ..Biz ailecek tatlıyı tatlı gibi bol şekerli  seviyoruz ...
 En sonunda sıra süslemeye geldi...Aslında süsleme malzemesini mutfak masasının üstüne koyuyorum herkes zevkine göre malzemeyi aşurenin üstüne koyup yiyiyor ...Sadece komşulara vereceğim kaseleri süsledim ..Allah tekrarını nasib etsin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder