İzleyiciler

15 Eylül 2013 Pazar

SEVGİLİLER GÜNÜ MÜ ,KARDEŞLİK GÜNÜ MÜ?

Sevgililer Günü diye bir kutlamadır gidiyor; ne diyelim biz ne desek devam edecek ama bir iki sözümüz de olsun ..Kutlayan kutlar ama böyle duygular bir günle sınırlanmamalı ... Ve böyle ithal adetlerin bize dayatılmasında iyi niyetli olunmadığına inanıyorum...Sevgililerin güne ihtiyacı olmaz zaten her gün sevgilidir onlar . Hani deliye her gün bayram misali...

Ben daha güzel bir duygudan bahsetmek istedim; KARDEŞLİK....

Evet kan bağıyla kardeş olmak çok güzel aynı eğitimi almışsınız ,aynı genlere sahipsiniz ,ortak akrabalarınız ,ortak bir yaşamınız olmuş...Allah eksikliğini göstermesin bir tanecik ablam var, hatta aramızda 9 yaş olduğundan bazen ben ona çok şımarıveririm o da bana analık yapar sağolsun..Kimsenin kalbini kırmak istemeyen kırıcı konuşmayan bir yapısı vardır onun... Ben bazen hakkımı savunmak adına söyleyiveririm ama o daha sabırlıdır bu konularda ,hani daha bir ağırdır SARI MELEĞİM benim..Hepimizin kardeşine Allah sağlıklı uzun ömürler versin benim ablama da ...

Bahsetmek istediğim kardeşlik kan bağıyla olan değil de başka ortak noktalarımızdan yola çıkarak olan kardeşlik...Hani pazara kadar değil mezara kadar da değil de bizim oralardaki deyimle AHİRETLİK olanından..Burada ölçü güzel dinimiz olursa daha uygun olur sanırım...Pek çok örnek var ama bir ayet ve bir kaç hadisi konuyu aydınlatmak için yazdım:

-'' Hep birlikte Allah'ın ipine (kitabına, dinine) sımsıkı sarılın. Parçalanıp ayrılmayın. Allah'ın üzerinizdeki nimetini düşünün. Hani siz birbirinize düşmanlar idiniz de, O, kalplerinizi birleştirmişti. İşte O'nun (bu) nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz, bir ateş çukurunun tam kenarında iken oradan da sizi O kurtarmıştı. İşte Allah size âyetlerini böyle apaçık bildiriyor ki, doğru yola eresiniz.''103/3 ASR
..Din kardeşinin ayıbını örten kimsenin, Allah Teala dünya ve ahirette kusurunu örter. (Hadis-i Şerif)
Kardeşinle mücadele etme, onunla alay etme, ona verdiğinden sözden dönme (Hadis-i Şerif)
Müslüman müslümanın kardeşidir, onu terk ve ihmal etmez. (Hadis-i Şerif)
Sizden biriniz, kendisi icin arzu ettigini kardesi icin de arzu etmedikce iman etmis olamaz. (Riyazü-s Salihin, 1/1829A
Allah için seven iki kardeş buluştukları zaman, biri diğerini yıkayan iki el gibidir. Ne zaman iki mümin bir araya gelirse,Allah Teala, birini diğerinden faydalandırır. (Hadis-i Şerif)

Bir gün mürşitlerden biri imtihan olsun diye sofrada (yer sofrası tabii sık oturmuşlar) talebelerinin ellerine de uzun uzun saplı kaşıklar vererek;''hadi bakalım karnınızı doyurun ''demiş,,,Gerçek sevgi ve kardeşliği yaşayanlar hemen yanındakine kardeşine yedirmeye başlamış böylece birbirlerini doyurmuşlar ;kardeşliği ve sevgiyi yaşamayanlar ise uzun saplı kaşıklarla yiyemeyerek döküp saçmaya başlamışlar....

Dostluklarımızda ne yazık ki bir menfaattir almış gidiyor .. Dost olarak gördüğümüz kişilerden ummadığımız darbeleri yiyince hayal kırıklığına uğruyoruz ve insanlara olan güvenimiz sarsılıyor.Hele birde doğruluk ve dürüstlüğü ilke edinmişseniz daha da çok üzülüyorsunuz ..Burada ölçümüzü iyi koymamız ve Allah için sevip arkadaşımızı da ona göre seçmemiz gerekiyor ...Böyle olunca darbe de yesek tesellimiz hazır olur :'' Ben onu Allah için sevdim ,yaptığım iyiliği de Allahın rızasını kazanmak için yaptım.. Allah biliyor ve görüyor.. O her zaman iyinin yanında ;kötülük yapan cezasını çekecek ,iyilik yapan da mükafatını alacak'' diye düşünebiliriz...Tabii ben hala öğreniyorum bunları ;şu anda en çok da kendimi uyarıyorum aslında...

'''Kendisi için istediğini kardeşi için istemedikçe gerçek imana erişmiş olmaz '''hadisi şerifini uygulamaya çalıştığımızı şöyle bir düşünelim...Hepimiz bunu hayatımızın tam ortasına yerleştirsek yeryüzünde yaşanan tüm olumsuzluklar yok olmaz mı? ''Hep ben!!!'', ''hep bana!!!'' zihniyetinden kurtulunmaz mı? ....Hümanizm, insanlık , eşiitlik, demaokarasi , özgürlük, vs. adına yapılan ne varsa hepsi kendilğinden düzelmez mi? Fakir ya da yokluk çeken aç kalan insanlar kalır mı? Darda kalan , derdini paylaşacak birini bulamayan kalır mı?.. Dost görünüp kuyu kazanlar olurmu?...Yüzüne canım cicim arkasından burun kıvırmalar yapılır mı?..Dilden yapılan iyiliklerin yerini gerçek icraatlar almaz mı?...Kim suç işleyebilir ki; kim kimin namusuna ya da malına ya da haysiyetine dil uzatabilir ki? ...Kim kötülük yapıp hasetten çatlayacak duruma gelebilir ki?Zaten dini kurallara uymaya çalışıp nefsimizi terbiye etmeye çalışsak ne kaybederiz ki...

Kimdir sevgili? Herkese göre değişir ...Bazen ana babaya ,bazen eşine , bazen evladına , kardeşine ,arkadaşına , bazen bir çiçeğe bazen bir böceğe güzel olan herşeye doğru yönelme duygusudur sevgi.....Çünkü hepimiz aslında O Güzeller Güzelini arıyoruz ;her güzelde O'nun imzası var ve biz aslında O' na yöneliyoruz..Ne mutlu sevgisini büyütüp yüceleştirebilenlere!!!....

Böyle düşününce o kadar çok sevgili var ki hayatımızda :tüm kardeşlerimiz bizim sevgilimiz . Tüm yaradılmış, çiçekler ,böcekler bizim sevgilimiz.. Tüm çocuklar ''zaten melek onlar ''sevgilimiz...Bizi Yaradan ise EN BÜYÜK SEVGİLİMİZ...Bizi Yaradan bizdeki eksiklikleri , maddi ve manevi rahatsızlıkları da En İyi Bilendir...O halde O'nun reçetesine uymak da bizim vazifemiz değil midir? Gerçekten Yaradanın istediği gibi sevenlerden olabilelim; içi başka dışı başka olmaktan , münafıklıktan ; riyadan Allahım hepimizi korusun ,GERÇEK KARDEŞLİĞİ yaşayabilenlerden etsin...'' Yaradılanı severim Yaradandan ötürü'' sözünü ilke edinip her günümüzü de ''KARDEŞLİK GÜNÜ'' olarak yaşayabilmek dileğiyle ..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder