İzleyiciler

15 Ağustos 2014 Cuma

MENEMENLİK ....

Adı menemenlik ...Menemeni domates biber mevsiminde bile çok yapmam aslında çok severim ama bana sanki hep yemek yapamadığımda ya da sıkışınca yapılacak bir yemekmiş gibi gelir ; kolaya kaçmış imajı vermemek için evdekilere daha seyrek yaparım ..O zaman kış için niye menemenlik yaptım ...?:) Domates ve biberin güzel olduğu her yemekde kullanıyorum ; özellikle et yemeklerinde ..Tabii kahvaltılarda menemen için de ....Yapmaya artıkım çok alıştım kolay geliyor bana ....Geçen yıl o kadar çok yapmışımki yeğenlerime de kavanoz kavanoz dağıttım ....



YAPILIŞI
Bursa domatesi denen uzunlamasına domateslerden alıp güzelce yıkıyoruz ...Kaynar suyu üstünü örtecek şekilde döküp bekletiyoruz ...Kabukları kolayca soyuluyor böylece ...Soyduktan sonra istediğimiz ölçüde küçük doğruyoruz ..Tencerede kaynatıyoruz ...Bu arada biberleri de doğruyoruz ..Kaynayan domateslere ilave ediyoruz ..Bir miktar tuz koyuyoruz ....Tencerede kaynarken kavanoza kepçeyle doldurup elimizde bir bez yardımıyla kavanozu  tutup kapağını sıkıca kapatıyoruz ...Bu arada tencerenin altı son kavanoza kadar açık kalıyor ...Ben kapağı da bezle tutarak kapatıyorum ...Kavanoz ları ters kapatıyoruz ..Ertesi gün düzgünce yerine kaldırabiliriz ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder