İzleyiciler

5 Kasım 2013 Salı

BAŞÖRTÜMÜZE DİL UZATMAYIN LÜTFEN...

BAŞÖRTÜMÜZE DİL UZATMAYIN LÜTFEN...

Muhalefet her şeye muhalefet edince inandırıcılığını ve saygınlığını kaybediyor benim gözümde ..Belki de başörtüsü konusundaki hassasiyetimden mi bilmiyorum ama çok sıkıldım son günlerde bazı muhalefet edenlerin tutumundan..Dini konularda pek çoğundan daha bilgili olmama rağmen ben bu kadar ahkam kesmiyorum hassas konularda ..Çünkü:

'''''Allah'ın helal kıldığını haram, haram kıldığını helal kılmayınız ''''diye emredildiğini biliyorum...6666 Ayetten bir tanesini inkar etmenin insanı yoldan çıkaracağını biliyorum...
Başörtülü bir insan için bu olayın ne kadar önemli olduğunu , ha kolunu ha bacağını ha başını açmış arasında hiç fark olmadığını biliyorum...
Hal böyleyken fakülte kapılarında başlarının zorla açtırıldığını , açarken ya da açık haliyle buralarda kamera ya da fotoğrafla görüntülenen kızlarımızın ızdırablarını biliyorum...
Allah rızası için örtündüğü halde '''''baba ya da koca baskısı, dikkat çekmek için , birilerine yaranmak için örtünülüyor''''diye yaftalar yapıştırıldığını biliyorum

Vatana millete faydalı olabilecekken yıllardır başörtüsüyle çalışamadığı için boşa geçen yılları olan insanları biliyorum , biri de bendeniz..

.''''Başörtülü ama pantalon giyiyor, makyaj yapıyor diye eleştirilen hatta ne işi var sokakta , çalışıyor dışarıda madem otursun dindarsa '''''diyen vicdansız insanları biliyorum..

Başının örtüsünün şeklinden  içini okuyup siyasi olarak örtüyor , siyasete alet ediyor diyen kahinleri de biliyorum..

..'''Başörtüsü denince sadece saçları değil kafalarını neden örtmüyorlar yüzleri de dahil '''diyen dangalakları görüyorum..

İşi azıtıp Allah'ın böyle bir emri yok ki diye inkara gidenleri görüyorum..

Biz de enayiyiz salağız zaten keyfimizden örtünüp bürünüp geziyoruz Ağustosun sıcağında ..Kolay değildir örtünmek içten gelmeyince Allah korkusu ve sevgisiyle yapılmadıkca  ..Baskıyla ya da başka amaçla kapananlar   zaten belli ederler kendilerini baskı kalkınca kabak çiçeğine dönerler, bunların konuyla alakası yok ama bağlıyorlar hemen bunlara..

Nenesinin anasının beyaz tülbenti ya da çiçekli yazmasıyla gurur duyup ; başörtüsünün kumaşı ipekli olunca saygı duymayan kuş beyinlileri de görüyorum bu aralar.....

Kusura bakmasınlar onlar saygı duysunlar diye bizler beyaz tülbentle gezemiyeceğiz ...Bunun bir standardı yoktur..İsteyen beyaz tülbent örter, isteyen çiçekli , isteyen ipekli...İsteyen önden bağlar ,isteyen iğneler ,isteyen arkadan bağlar...

Kimse kimsenin saçına , başörtüsünün şekline karışmasın ...İsteyen siyaha, kızıla ,sarının tonlarına boyatır, röfle gölge yaptırır saçına ...İsteyen de başına istediği şekilde başörtüsü takar.....

Hele hele başörtüsü insanı temiz yapmaz diyenlere ise soruyorum kirletir mi peki diye...?..

Kadın bir laf etmiş...Hacdan dönünce başımı örtüyorum, yeniden kirlenmek istemiyorum diye...Lafı bu kadar dolandırıp kendinize kirli dendi diye üstünüze alınmanın ne  alemi vardı...???? Ülkemizde binlerce insanın yaptığını yaptılar  ..Hacda günahlarımız affedildi temizlendik ; yeniden günah işlemek istemiyoruz dediler...O kadar normal bir sözden ne anlamlar çıkardınız hayretler içinde kaldım ...!!!

Partilere eşit mesafede olmaya özen gösterip , gerektiğinde iktidarı olabildiğince eleştiren biri olarak neredeyse AKP liyim artık ben de diye bağırasım geldi bu aralar...

Kendini maskeleyen özgürlükcü ,demokratik, her fırsatta dini siyasete alet etmediklerini söyleyenlerin bazen maskeleri düşüyor , iyi de oluyor ...Daha önce inancı gereği yaşamasına fırsat verilmediğinden ızdırab çekenlere yine çektirebilecekleri sinyalini almış oluyoruz böylece ...

SÖZÜN ÖZÜ.....:  Benim çevremde, ailemde başı açık olan çok sevdiğim insanlar var...Onlar başı örtmenin dini bir vecibe olduğuna inanır ama ''''henüz yapamıyoruz ''''derler .....SAYGIYI DA SEVGİYİ DE HAK EDERLER...

2 yorum:

  1. sacidebasyigit@hotmail.com5 Kasım 2013 23:34

    eline diline beynine bedeneine sağlık berrin abla çok güzel yazmış bizlerinde düşünce ve görüşlerine tercüman olmuşsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu yeni gördüm Sacidecim ; sevgiler , selamlar...

      Sil