İzleyiciler

28 Nisan 2014 Pazartesi

İÇİMİZDE DE BAHAR TEMİZLİĞİ....:)



Bahar geldi , hoş geldi.....Baharla beraber bütün kışın evimizdeki yükünü hafifletebilmek için sIra temizlik yapmaya geldi...Şöyle dipten köşeden yapılan temizlik bu...Bitince ohh deyip rahatlayabileceğimiz bir nevi yaza hazırlık hatta gelecek kışa hazırlık...Kışlık kıyafetler kaldırılır,  verilecekler ayrılır ,yazlıklar çıkarılır.....Perdeler yıkanır, duvarlar ya boyanır ya silinir;halılar kaldırılır kilimler serilir.....

       Eskiden çocukluğumuzda daha zordu her şey...Ben pek hatırlamıyorum ama tahtalar tellenerek temizlenirmiş mesela...Şimdiki gibi cila yokken, fayanslar  yokken ...Bileğe ve kola kuvvet....Ama misler gibi kokarmış temizlendikten sonra...Şimdi kullandığımız deterjanlar kokutuyor temizlikten sonra ortalığı...Çamaşırda da öyle .....Temizlik için kullandığımız deterjanlar, leke çıkarıcılar ,yumuşatıcılar,çamaşır suları, beyazlatıcılar, lavabo açıcılar , parlatıcılar, yağ çözücüler , kireç çözücüler ve daha neler neler....Bunların hiç birini kullanmamış büyüklerimiz....Temizlik yapmamışlar ya da temiz yaşamamışlar mı?...Hem paramız gidiyor hem sağlığımıza olumsuz etkisi var tüm bu kullandığımız kimyasalların...

       Gençliğimde bizim evde ablacım zayıf ve narin olduğundan ağır işleri yapmak bana düşerdi....Nerede kaldırılacak ağır bir şey var beni çağırırlar nerede kuvvet gerektiren temizlik işi varsa o iş bana verilirdi....Ama ben çok memnundum bundan hiç şikayet etmezdim halimden....Çünkü sonuçta hem annemle  babamı hem babaannemle ablamı memnun etmiş oluyordum.....Yani bizim evin RAMBO suydum ben:))İşleri bitirince '''''eline sağlık kızım pek güzel olmuş''''' demeleri ya da hiç bir şey söylemeseler de bakışlarından anladığım memnuniyet ifadesi bana yeter de artardı bile:)....Babam da bel fıtığı olduğundan ona ayrıca yardımcı olurdum hem evde hem  dükkanda konfeksiyonda tezgahtarlık yaparak...Tabiiki köylerde tarlalarda çalışarak ailelerine yardımcı olanların yanında benim yaptığım iş ne ki??...Ama tarlada iş var deseler ona da giderdik elbette....:)...Gençlik varmış  yalnız devir de farklıymış sanırım......Şimdi bizim çocuklarımızdan aynısını göremiyoruz.......Aslında buna fırsat bile yaratmıyoruz aman derslerinden kalmasınlar diye her işe kendimiz koşturuyoruz......Belki bizim zamanımızda biz daha iyi yetişmiştik diye düşünüyorum her açıdan ama yapacak bir şey de yok....Devir değişti sözünü bizim küçüklüğümüzde büyüklerimiz söylerdi, şimdi de biz söylüyoruz  :)

       Evet evlerimizin temizliğe ve nefes almaya ihtiyacı var.....Bedenimizin de son zamanlarda söylenen tabirle detoksa....Arınması gerekiyor.. ......Peki ruhumuzun....? İşlenen her günah kalpte bir leke oluşturuyor..... Eğer biz hiç tövbe etmez ve tekrar tekrar işlersek aynı günahları kalbimizin kararmasına sebep bunlar..Tıpkı hiç temizlik yapılmayan ve kirlerin nasırlaştığı evler gibi.....Oysa tövbe edersek düzenli olarak ve kararlı olursak  güzel insan olmaya işte o zaman manevi temizliğimizi de ihmal etmemiş oluruz...''''Yarın öleceksiniz ''''deseler nasıl hazırlanacak isek Hakkın huzuruna yürümek için ,öyle hazırlansak ne kaybederiz ki??....Atalım kangren olmuş, kurtlanmış, nasırlaşmış hangi kötü huyumuz varsa ....Hani vardır ya bazı insanlar kalbinin güzelliği yüzüne vurmuş deriz .....İnşallah öylelerinden olalım.....Ama bunları olurken Allah yolunda Muhammed yolunda gidelim.....Bir de kimseyi dindarlıktan soğutmadan ,kaş yaparken göz çıkarmadan mümkünse....

Evet atıyoruz, siliyoruz kötü huylarımızı  ........Donatıyoruz süslüyoruz kalbimizi güzel olan duygularla ,huylarla ...En önemlisi seviyoruz insanları ,çiçekleri ,böcekleri......Yaratılmış olan her şeyi seviyoruz....ÇÜNKÜ YARADANI SEVİYORUZ.....BAHAR GELDİ HOŞGELDİ...:)..SEVGİ PITIRCIĞI OLDUM BEN BUGÜN...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder