İzleyiciler

15 Eylül 2013 Pazar

BABAMIN VEFATINDAN ÖNCE BABAMIN VEFATINDAN SONRA

Evet Milattan önce ve Milattan sonra gibi benim hayatım da babamdan önce ve babamdan sonra oldu diyebilirim...
Onu kaybettiğimizde 28 yaşında idim..Belki küçük yaşlarda babalarını kaybedenlere göre çok şanslıyım ama hala babası sağ olanlara da imreniyorum...
Onunla aramızdaki bağ kuvvetliydi, adeta gözlerimizle anlaşırdık..Ben lise ikiye kadar ilkokuldan sonra Eski Gediz'den Y.Gediz'e babamla gidip gelirdim..Öğlenleri annemin bize hazırladıığı sefer tasını açar yemeklerimizi ısıtır beraber yerdik..Çoğunlukla artardı yemekler ''annenin eli çok boldur, yine fazla koymuş'' derdi gülümseyerek..Aramızda iş bölümü vardı dillendirmeden..Sofrayı birimiz hazırlar bulaşığı birimiz yıkardık; bulaşığımız da iki çatal iki tabak...Bana yumurta kırmayı babam öğretti; ben güzel yumurta kırarım derdi; zaten başka da yemek yapmazdı..
İlk kahve pişirmeyi de babamdan öğrendim ben ..Akşam yemeğinden sonra bir orta kahve mutlaka isterdi rahmetli babam...
Gençlik işte bazen üşenirdik pişirmeye ,küçücük yeğenimin (Burcum) ''Ben pişircem ben pişircem dedeme'' diye mutfağa koştuğunu görünce hepimiz gülerdik..Ah babacığım keşke sağolaydın da ben sana sabah akşam kahve yapsaydım..
Babam on bir yaşında iken babası ölmüş, o zaman Gediz'de ortaokul yok, Kütahya'da orta birden ikiye geçen çocuğu almışlar....
İçinde ukde kalmış babamın ablamı da beni de okutmak için elinden geleni yaptı.Babasız hayat mücadelesi veren bİr insan olarak her zaman kanaatkardı, akrabada olanın ziyanı olmaz diyerek durumu çok daha iyi olanları kıskanmamak gerektiğini vurgular....
Yeri geldiğinde ''akşam olunca herkes kendi evine gider'' diyerek de aile olarak birbirimize kenetlenmemiz gerektiğini anlatırdı bizlere..
.Babacığım her halinle mükemmel bir insandın ama bize biraz fazla dürüst olmayı, hiç yalan dolan bilmemeyi öğrettiğin için ben hayal kırıklığına çok uğradım hayatta öyleleriyle karşılaştıkça...Ama olsun, en azından vicdanım rahat oldu senin bize bıraktığın manevi mirası devam ettirdiğim için...Efendliğinle ,çalışkanlığınla, doğruluğunla, torunlarının ve bizim kalbimizde ve dualarımızdasın...
Babam ben bildim bileli namazını kılardı, hastalığa yakalanmadan iki yıl önce Kuran-ı Kerim okumayı ve bilmediği sureleri her gün kursa giderek öğrendi...Hatta hastalandığında ziyarete gelenlere:'', Kuran-ı öğrendim,kaç defa da hatmettim, Hacca da gidip geldim, iki kızımı da evlendirdim.daha ne olsun , bundan sonrası Takdiri ilahi ''diyerek ne kadar inançlı ve tevekkül sahibi olduğunu gösteriyordu aslında..
.Allah sevdiklerine böyle dertler verirmiş ki bakalım isyan edecek mi diye....Babam hastalığı süresince çoğunlukla bizim evde kaldı ve ölümü de bizde gerçekleşti ama bir kez olsun isyan etmedi..Bir hafta boyunca gözleri kapalı bilinçsiz bir halde uyuyan babam ölümüne yarım saat kala gözlerini ''Allah'' diyerek açtı ve başında biz dualar okurken o da son nefesine kadar ''Allah''diye zikretti....
On dokuz yıl olmuş seni öteki dünyaya uğurlayalı....Annemle ablam oturur konuşurlar zaman zaman seninle ilgili, resmin büyütülüp çerçevelenmiş, onlar astılar evlerinin bir köşesine bana da verdiler...Ben ne konuşabilirim senin hakkında uzun süre, ne de resmini asabildim duvarıma...Dolapta duruyor fotoğrafın.....Hatta ben bütün eski fotoğraflara pek bakamıyorum seni kaybedeli ....
Yine gülüyorum hatta kopuyorum bazı fotoğraflarımda olduğu gibi..Ama seni kaybetmeden önceki tadı yok be babam gülmelerimin bile....Seni kaybetmeden önce her şey pembeymiş, güzelmiş .....Ölüm ise acıymış babacım...İsterdim ki torunların yeni damatlarımız ,yeni minik torunların seni yakından görsünler, senin meziyetlerinden istifade etsinler....
Ama Takdir-i İlahi....Onlara ve bize bıraktığın onurlu adın, manevi mirasın ,seninle gurur duymamız, güzel ölümün tesellimiz.....
Hepimizin babası kendine özeldir ve bir nevi Kahramanımızdır onlar bizim....Ben uzun yıllardır yalnız Babalar Gününde değil devamlı boynu büküğüm aslında ....Sağ olanlar kıymetini bilip sıkı sıkı sarılsınlar babacıklarına...Benimle aynı kaderi paylaşanlar: Allahım rahmetini mağfiretini esirgemesin, kabirlerini nurla doldursun, mekanlarını cennet eylesin babalarımızın...Ne diyelim :Allah çocuklarımızı babasız bırakmasın, kocacıklarımızı başımızdan eksik eylemesin...Tüm babaların günleri kutlu olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder