İzleyiciler

15 Ekim 2013 Salı

ESKİDEN KURBAN TELAŞI



.ESKİDEN KURBAN TELAŞI   
Kurban bayramlarında küçüklüğümde , kurbanlık alma telaşı sarardı evimizi...Babam rahmetli hayvandan anlamadığından yakınlarımızdan biri alırdı bizim kurbanlığımızı 2 gün önce...Eve geldiği anda başlardı panik , yalnız hindi beslediğimizden keçinin bakımından anlayan yoktu..Rahmetli babaannemin işi gücü onu beslemek olurdu, suyu verildi mi ,az yedi çok yedi; az meledi çok meledi vs.vs.:))Bir de babama  babamın rengini değiştirecek şekilde şunu derdi:''Ali felancalar hayvanı bizden ucuza almışlar bi hayvanları var bizimkini garnına guycak at gibi'' ...:)))     
  İlk gün kesme telaşı, kesildikten sonra etin onarılması: Yere meldinler serilir , et tahtaları konulur,önceden bilenen tüm bıçak ve satırlar aksi gibi o gün körelir, kesmek bilmezler...Ben bayramdan önce dükkanda babama yardım ettiğimden yorgun savaşçı; et telaşı fazla geliyor ve arazi olayım modundayım:))Babaannem, her bayram hayvanın iyi çıkmadığını söyler, dağıtırken herkese tam pay edemeyeceğini düşünüp heyecan yapar ama hep de yeter de artar bile)) Etler onarılır, hayvanın her zerzerresi değerlendirilir..Hatta bir bayram babaannem mumbar dolması yapmak için temizlenen bağırsakları üfleyip şişirmeye çalışırken ayakları havaya gelmiş arkaya doğru yatıp gitmişti de yerlere yatmıştık gülmekten, yıllarca konuşulmuştu...:))     
   Sonra et dağıtma zamanı gelirdi bu benim işimdi, yalnız bir sorunum vardı hem de çok büyük:(( Ete elimi değdirmekten hiç hoşlanmazdım, kendime göre formüler geliştiriyordum ...Bu huyumdan evlendikten sonra vazgeçtim diyebilirim el kapısında utandım herhalde:))       
             Sonra bayram ziyaretleri , en çok para veren büyükleri hala hatırlarız ablamla:))Davetler, davetler... Samimi sohbetler.. .Telaşlı melaşlı ne güzeldi eski bayramlar.. Keşke kaybettiklerimiz olsalar yanımız da da köle gibi hizmet etsem, bayram boyunca etraflarında pervane olsam:(( Keşke.. .keşke...Bu vesileyle AHiRETE İNTİKAL EDEN TÜM YAKINLARIMIZA YÜCE ALLAHIMDAN RAHMET DİLİYORUM ,KABİRLERİ NURLA DOLSUN.. Bu bayram tüm milletimiz için hayırlara vesile olsun, bayramımız kutlu olsun...























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder