İzleyiciler

17 Aralık 2013 Salı

PAMUK BABAANNEM

   HEPİMİZİN BİR PAMUK BABAANNESİ YA DA ANNEANNESİ VARDIR
  Babaannem 35 yaşında iki çocuğu ile dul kalmış güzeller güzeli bir insan...Hatta güzelliği öyle dillere destan ki o devirde onu tesadüfen gören bazı adamların şak diye bayıldıklarını anlattırırdık da gülerdik..Ben lisede iken babaannemin gençliğini bilen bir teyze beni gördüğünde babaannesi kadar değil demişti...(çok içime oturmuş herhalde:)
       İyi bir ailenin kızı yine iyi bir aileye gelin gitmiş tarla tokat var ama memleketin kıtlık zamanları ve para kıtlığı var, dolayısıyla tutumlu bir insandı..Kalan ekmeklerden tirit yapardı parmaklarımızı yerdık zaten onun elinden yemekler çok lezzetli olurdu.. Artan iplerden kilimler, kumaşlardan da küçük küçük ekleyerek şimdi yabancılar bulmuş gibi yutuyoruz peçwörk(kırk yama),seccadeler dikerdi..Ben küçükken itiraf ediyorum namazda şu kumaş daha güzelmiş ,şu ablamın bu annemin elbisesiydi diye daldırıverirdim, sureleri şaşırırdım:))Çay içerken benim kızım bir bardak içer derdi istersen iç ikinciyi, şekeri bir kaşık atar derdi at bakalım kolaysa ikinciyi..Sofrada ekmekle peyniri katık etmeyi öğretmişti,zeytini de..Şimdi yemekler iki üç gün kalınca bayatladı gözüyle bakılıyor, bizim evde hiç zayiat olmazdı, babaannem önce kalanları yerdi ve 83 üne kadar da yaşadı..Hoş şu anda da bu görevi bizde eşim ve ben üstlendik, önce kalanları bitiriyoruz....O zamanlar belki sıkılırdık ama çok çay ve şekerin ne faydası olacaktı bize?..İyi ki öğretmiş tutumlu olmayı..
        Babaannemle uyumayı çok severdik ,bir ablam bir ben...Uyumadan önce bize dualar öğretirdi: 
Yattım Allah kalkarım inşallah, kalkamazsam kaldır Allah
Yattım sağıma,döndüm soluma
Sığındım Sübhanıma,kabirdeki toprağıma
Cennetteki yaprağıma
Melekler şahidim olsun
Dinime imanıma...
        Haftanın bir günü Dönmezlerin rahmetli Raife teyzelerde okuma ve zikir töreni olurdu ;babaannem bazen beni de götürürdü,babaannemin dizinin dibinde hep beraber ibadet ederdik...İyi ki götürmüşsün Pamuk babaannem benim.... Sabah ezan sesiyle onun terlik sesi birbirine karışırdı; namazını ,Kuranını , ibadetlerini ihlasla yerine getirirdi..Onun okuduğu pirinçleri az yutmadık okul yıllarında..Yeni Gediz'de deprem sonrası dükkan kurraları çekildiğinde çok dualar etmişlerdi..Kurrada babaannemle babamın dükkanının arasında bir dükkan var olarak çıkmıştı sonra biz onları birleştirdik..Babam rahmetli ''anacım biraz daha etsen duayı iki dükkan yan yana çıkacakmış:))''diye takılırdı.Her gün ama özellikle cuma günleri odasına kapanır okur,dualar eder,ilahiler söyler aşkla ,bir de ağlardı pamuk babaannem...İyi ki biz onun gölgesinde büyümüşüz,aslında bu Allah'ın bize sunduğu bir ayrıcalıkmış....Şimdi bu misyonu Allah uzun ömürler versin annem üstleniyor  çocuklar annemin okunmuş pirinçlerini yutuyorlar önemli sınavlarda,o da sesli sesli güzel dualar okuyor..Bunlar güzel meziyetler onun yaşıtı olup  yüzünde nur olmadan alnı secdeye nasib olmadan giden niceleri var....
          Babaannem anneannemin teyzesiydi yani annemle babam akraba.Dünürler çok iyi anlaşırlardı hatta bazen abartır  ikisi bir olur annemi çekiştirirlerdi.Yaşlandıkça boğaza çok düşkün olunuyor ya yemekten sonra başlarlardı başka bir odada:''et biraz daha pişecekmiş de pilav geçmiş de''halbuki annem de babaannemin talebesi yemek konusunda kimseyi aratmaz ama konuşacak da fazla konu yok mu ne..Tam bu muhabbet koyulurken annem bir şekilde duyar onlara kızardı,düşünsenize biri anası öbürü kaynanası...Onlar da teyze--yeğen....
          Babaannem giyimine kuşamına çok dikkat eden ,dolabında elbiseleri düzenli ,gezmeye giderken boy aynasında döne döne kendini  kontrol eden; fotoğraf çekilirken   daha iyi yakışıyor diye hemen koşup koyu renk eşarbını örten biriydi...Ölümünden birkaç sene önce de 40 yaşında gençken vefat eden dedemin askerden ona yazdığı mektup ve notlarını  ağlayarak yakarken gördüm onu ...Oysa ne kıymetliydler  çıkarıp çıkarıp okur erkenden bırakıp gittin diye söylenirdi..Ölürsem özelim ortada kalmasın diye paylaşmak istemeyecek kadar da duygusaldı canım babaannem..
           Muhtemel aralıklarla babaannem çeşitli kimselerin etkisinde kalıp ayrı çıkacağım diye ayağa gelirdi toprağı bol olsun..Normalde gelinler bunu yapar ama:))Zaten bakırları bazı eşyaları yatağının altında hazır dururdu ,babama dükkandan ablama  evden çıkmalarını söyler ama bunu da aslında hiç istemezdi...Babam garibim annemle babaannem arasında ama ikisine de gereken cevabı veren ölene kadar da anasını sırtlayan bir insan oldu ..Çok severlerdi birbirlerini,babam hasta olduğunda babaannem  bunu biliyordu, oğlunun ölümüne dayanamazdı ;kurban olduğum Allah'ım onun ''Alim bir kürek toprağın nasibolsun ,acını göstermesin ''dualarını kabul etti..Babamdan 3 ay önce babaannem vefat etti....
        Şimdi kabristana gittiğimizde babam ,babaannem,babaannemin yanında onun annesi Ocak nenem (babam ona da bakmış ve duasını almış)üçünü beraber ziyaret ediyoruz....Onlar için yapabileceğimiz, onları memnun edecek,faydalı olacak tek şey dualarımız...İnancımıza göre bizim sevaplarımızla seviniyor günahlarımızla üzülüyorlar, dualarımız melekler aracılığıyla nurdan  bir tabakla  hediye ediliyor onlara...Mekanları cennet olsun, kabirlerine nurlar yağsın  tüm kaybettiklerimizin..Rabbim bizleri de Cennetine ve Cemalullahına layık eylesin ...İnşallah bizim torunlarımız da ilerde biz göçtükten sonra bizden böyle bahsedip dualar etsinler.:))))Amiinn...



...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder